onsdag 17 mars 2010

Idag är jag så lycklig! :-D

Det har sin förklarning och jag känner mig så glad. Livet är underbart. Ingen mer spännig och oro, det behövs inte mer. Åh, vad glad jag är! :-D
Det är så skönt när något man tänkt på, löser sig till det bättre.

Igår och idag och även i morgon så jobbar min älskling i Skåne. Han kommer hem imorgon torsdag. Ska bli så mysigt att få hem honom. Passa på och rå om varandra riktigt ordentligt. :-)

Har precis lagt de små för att de förhoppningsvis ska sova middag nu. Det brukar ta lite olika lång tid för dem att somna, ibland somnar ingen av dem alls. Utan gråter för att de inte vill sova. Jag tvingar dem inte, så då är det bara att ta upp dem ur deras sängar och hitta på något annat.

Men de brukar sova en stund ibland några timmar så här dags.
Ute har snön börjat töa och förra veckan så var det jätte fint väder hela tiden. Våren är på gång, men den brukar få lite bakslag tills den har bestämt sig. att på allvar komma fram med all sin blomstrande skönhet.

Längtar så efter att den ska komma i full blom nu, då kan vi alla fyra ut och gå och njuta av allt vad naturen har att erbjuda. Blommor, solsken, nytt gräs, nya löv på träden och kvittrande/sjungande fåglar av olika slag.

En vacker årstidsvisa :

Januari börjar året, Februari kommer näst, Mars, April har knopp i håret, Maj och Juni kommer näst, Juli, Augusti och September, härlig sommar är det då, men Oktober och November, och December är så grå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Är en gift tvåbarnsmamma som fyller trettioett i år. Oftast en lugn och glad person som bl.a. tycker om att sjunga.