Ja, vad ska man skriva om?. Det är tanken som slår mig, skriva har jag alltid tyckt om att göra. Lika så läsa böcker. Har mycket fantasi och skulle kunna tänka mig bli barnboksförfattare. Men hur blir man det?.
Kan man få sitt verk att nå ut till andra?, eller blir det bara ett fritidsintresse?. Ingen aning. Men varje gång jag fick i uppgift, i skolan, att skriva något på svenskalektionen... Det bara finns där inne mina ideer till olika fantasifulla berättelser.
Kan då jag har tid bara sitta och låta fantasin, forma sig till ord som låter läsaren gå in i en väldigt speciell värld. Det skulle nog inte vara fel att göra en bok eller liknande ändå. Fast det handlar ju om att ha tid.
Som ganska så nybliven småbarnsmamma, till två små barn, finns det inte så mycket tid över. Men jag njuter verkligen av att få vara mamma till mina två små barn. Finns inget bättre! :-)

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar