Idag så har jag varit ovanligt trött, men känner att jag sakta men säkert håller på och blir piggare hela tiden nu. Skönt att slippa känna sig nyvaken. Vaknade vid kl. sex i morrse av att Linnea grät, så gick upp och tittade till henne, gick på wc och sen vidare till köket. Där jag gjorde välling till tösen.
När hon ätit upp allt så stoppade jag om min tös, och sa att hon skulle sova lite till. Lillan rullade ihop sig på sidan och somnade om. Sen vid tjugo över 7 ringde Henrik och sade god morgon och hörde hur vi mådde. Jag sa som det var att jag hade ont i magen och var väldigt trött.
Han hade precis kommit fram till jobbet och skulle börja dagens arbete. Tog ett glas med filmjölk för att få bort den svidande känslan i magen. Trotts att vi nu är friska ifrån maginfluensan här hemma, gör det ont i min mage. Sovit dåligt sen i lördags då jag blev sjuk.
Som tur är så klarade sig Elias, får hoppas att han fortsätter att vara frisk. Man mår aldrig bra när ens små är sjuka. Nu idag så är Linnea på sitt dagis. Jag hade svårt att ta mig fram dit med vagnen.
Många gånger den här vintern har jag tappat tålamodet, då våran hyresvärd är så lat av sig att han väntar med att ploga eller sanda här omkring. Han låter irriterad på en när man ringer och ber honom ta hand om det hela. Men vad begär han av oss som bor här?. Det är väl ändå hans jobb att se till att folk kan ta sig fram här och inte ramla och slå sig?.
Den mest bekväma person jag någonsin har haft att göra med är vad han är. Vi har bett honom och hans medarbetare om hjälpt, ett feltalet gånger genom åren vi bott här. Men det ska ta så himla lång tid allt.
En gång hade vi stopp i toan av alla ställen.. Jag var nybliven förstagångs mamma, höll kåll på tösen som var mycket liten då. Orolig och sånt som man kan vara som nybliven mor. Dessutom trött och höll på och träna upp mig med knipövningar.
Ringde och sa att det hela var akut och att de fick komma NU!. Gjorde de eller någon det?. Nä, jag fick ringa och tjata på dem, att : - nu får ni komma nu eller så får vi gå på toa i skogen. Ja, då tyckte hyresvärden att jag kunde ta med lillan till "Träbaracken" eller vad han sa att stället hette.
Och vart låg nu det?. Nä, han fattade till slut att det behövdes hjälp nu. Så hans kollega kom och hjälpte till. Efter 30 minuter!. Sen hade han mage att fråga mig om jag hade något han kunde göra rent toan med... Hallå!?.
Inga verktyg eller något. Nä, här får man göra mycket själv om det ska bli något gjort alls.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar