Ja, nu är det en ny vecka, än så länge har dagen varit bra. Men det är en person som saknas, min älskling har åkt till Skåne för att jobba där den här veckan också. Inget att göra något åt, men så tråkigt och ensamt. Visst helt ensam är jag då inte, de små är ju här med mig. Men det är inte samma sak.
Idag fyller min kära pappa 56 år. Tiden går fort, han fyllde ju 50 precis, känslomässigt alltså. Men det är ingen hög ålder, även om han känner sig gammal/äldre. Sa till honom att han är mitt i livet. Han mumlade mest till svar.
Idag har det inte varit lätt att natta de små, Linnea har ont i magen och Elias vill bara vara med mig sin mamma. Det är verkligen inte lätt det här, med en bebis som är så mammig. Han låter som en korsnig mellan, en som är på tivoli och en operasångare. Funderar på vad mina/våra grannar tänker.
Men vad ska man göra, är han hos mig och jag gör honom till viljes, ja då tar det ännu längre tid att vänja av honom. Han vill att jag ska amma honom och det ska vara länge, tryggt men då kommer jag aldrig att sluta. Inte på länge i varje fall.
Idag när jag ringde och grattulerade pappa på hans dag, berättade jag att vi alla fyra kommer på min brorsons namngivningsfest. Mamma blev så glad över det här att hon tjöt till i bakgrunden. Ska bli kul, har ju bara sett bilder på Linus som han heter, blir lite speciellt.
Det blir första gången för våra barn att träffa sin minsta kusin, och första gången för min svägerska, att träffa sin makes systerson. Får hoppas att det blir en trevlig tillställning, och det tror jag, för det brukar bara mysigt hos brorsan.
Över ett år sedan som vi var där nu, då låg Elias i magen och Julia fyllde 3 år. Nu är min brorsdotter 4 år, och det ska bli intressant och se om hon kommer ihåg sin faster. Men det gör hon säkert! :-)

Ska bli trevligt att ses igen! Det blir lite långt mellan varven, men så är det ju när både ni och vi har fullt upp och dessutom skiljs åt av längre reseväg en en kort kvällsvisit berättigar. =( Kul att ni kommer iaf! =)
SvaraRaderaJulia minns er så klart. Speciellt frågar hon efter Linnéa då och då. Ska bli kul att se dina små igen.
Hälsa the family!
Förresten, det är svårt att läsa svart text på lila bakgrund. Kanske är min höga ålder som spökar iofs... :)
SvaraRaderaHej Patrik!
SvaraRadera:-D Ska fixa det där med färgen. Ja, vi är ju sååå gamla du och jag. ;-) hehe Ska bli jätte mysigt att ses igen.
Stor kram och hälsa dina! ;-)