Nu var det en ny månad igen. Var ett tag sedan som jag skrev här nu. Men mycket händer ju, så det här med bloggandet blir då och då. Och det passar mig prefekt.
Har varit sommarledig från Textilverkstaden i en vecka nu, och de små har sommarlov de med sedan en vecka. Eller jo.. sen i måndags den här veckan om man ska var noga. Idag går maken hem på semester, och kommer att ha barnen en vecka själv, sen när jag går tillbaka till praktiken.
Sett fram emot den här ledigheten länge nu. Är så mysigt och blir ännu mysigare när alla i familjen nu är lediga.
Barnen är inne i värsta trottsen och syskonbråket. Men vi står på oss vi vuxna, de måste lära sig rätt och fel. Det värsta både jag och maken tycker, är då en del barn växer upp bortskämda. Det är som om en del föräldrar inte orkar bry sig helt om sina små.
Min åsikt är då att de inte borde ha skaffat sina barn, men det är ju bara min åsikt. Tycker bara synd om barn som aldrig får veta rätt och fel. De blir ju väldigt vilsna och bråkiga mot andra individer.
Ingen är perfekt men alla borde bjuda mer till. Bortskämdheten kan ju faktiskt gå i arv till barnens barn i framtiden. Vilket stök. Vi har en granne här i området som kämpar allt han kan med sina små. Men då han är ensam och hans ex inte gör många knop, så blir deras barn förvirrade. Ena veckan gäller en sak och andra veckan en helt annan sak.
Äldsta barnet lyssnar och hittar inte på dumheter, men deras lilla som är äldre än våran tös, hon är väldigt bråkig. Tycker så synd om henne. Hon vet inte vad som är rätt eller fel, och så kommer det kanske fortsätta hela hennes uppväxt.
Pappan gör verkligen allt han kan, men vad hjälper det när mamman släpper barnen över en trafikerad väg ensamma o.s.v. Han springer och letar och mamman är inte närvarande.
Men inget vi kan göra åt, men det får en att fundera ibland.
Barn behöver en fast hand, uppmärksamhet och en massa kärlek. Med en fast hand menar jag att man håller om dem, ger dem trygghet i alla lägen man kan. Säger till direkt om de gör något dumt och så vidare.
Här hemma gör vi just det. Vi ser efter de små, utan för den sakens skull inte ge dem någon frihet. För de måste ju får prova på saker själva för att lära sig. Men inget som blir farligt. Spelar ingen roll om man somnar helt slut en del kvällar, och nöjd andra.
Bara de små mår gott och då gör man det själv med. Älskar min familj över allt annat.
Trevlig sommar! :-D
fredag 1 juli 2011
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Bloggintresserade
Om mig
- Mamma Mia
- Är en gift tvåbarnsmamma som fyller trettioett i år. Oftast en lugn och glad person som bl.a. tycker om att sjunga.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar