Vill börja med att skriva att våran son blev ett år den 27 april. :-D
Ja, tiden går då fort. Förkyld igen, det är väl något jag får finna mig i att bli då och då. Men det är så jobbigt att vara det, känner sig inte alls lika kry som jag brukar vara. Blir så fort trött minsta lilla man tar i extra.
Men det går säkert över den här gången med. Som vanligt när förkylningen sätter in, så får jag sår i min näsa. Gör så ont! Maken är lite förkyld han med och våra små pluttar lika så. Men deras mor har det värst. Fast hellre mår jag dåligt än att de andra tre ska behöva göra det.
Vi har nu flyttat till en ny lägenhet här i samma hus, dagarna går åt till att, fixa och packa upp sakerna ur lådorna. Även att diska och tvätta, både det ur lådorna och det vi annars smutsar ner. Men börjar se en ljusning på det här. Det blir bara finare hela tiden runt oss.
Låter från det ena till det andra så sött, då våran dotter förmanar eller lär sin lillebror saker. Han pekar till exempel på något och säger något på sitt babyspråk. Hon sitter och lyssnar på honom och sen säger hon det hon tror att han menar. Antingen rättar hon honom eller så lär hon ut saker hon kan och vet.
Han härmar henne i en del ljud och rörelser Gulligt- Men det är där emot inte alls lika gulligt, när hon efter en stund lägger sig på honom eller puttar omkull honom. Då säger någon av oss till henne, att låta bli det med det samma. Men hon gör en grimage och fortsätter då vi gått där ifrån.
Blir väldigt tröttsamt i längden, men till slut lär hon väl sig vad som är rätt och vad som är fel. För det märks på henne att hon förstår det mesta av vad man säger till henne. Hon är bara så inne i att testa och envisas med saker hon inte får göra.
Säger man : Nej!. För att det varit för mycket testanden på några få minuter, så börjar tösen storgråta och blir jätte arg på en. Men skam den som ger sig, hon måste lära sig att en del saker gör man bara inte. Mamma och pappa vill henne väl.
Igår jobbade Henke hela dagen nere i Skåne, kom hem sent i natt och åkte till jobbet i Göteborg vid sju - tiden i morse. Inte många timmars sömn där inte. Får hoppas att han orkar med dagen. Han är ledig från torsdag den här veckan till måndag nästa vecka. Så han blir förhoppningsvis utvilad under den tiden.
Han är väldigt duktig på det ena och det andra, och har absolut inte tummen mitt i handen. En del grejer slarvar han med, men å andra sidan han är ju bara mänsklig.
Den 3 maj hade vi bröllopsdag. :-) Vi har nu varit gifta i tre år och snart ihop i fyra. Tiden går fort. Det gör den verkligen. Åt potatisgratäng med squash, sallad, grönsaksgratäng,tzaziki och stekt nötfile som var färdigkryddad. Jätte gott! Mycket mysigt. :-)
Inatt vaknade jag av att jag hade jätte ont i magen igen, ett tag sedan nu men det har sina perioder, då den inte vill mig väl. Är överkänslig mot mjölprodukter av olika slag. Inte allergisk men gränsen till. Det är inget trevligt, springa som en galning till toaletten. :-S
Sen den här smärtan som jag har gör att jag inte kan räta på mig, utan får gå dubbelvikt. Var ett tag sedan som det var så här nu, gick över förra gången då jag drog ner på saker med gluten i. Så även om det inte är en allergi, enligt provsvaren.. är det ju något som är fel i alla fall.
Nu ska jag hur som helst ta hand om de små och greja här hemma.
onsdag 5 maj 2010
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Bloggintresserade
Om mig
- Mamma Mia
- Är en gift tvåbarnsmamma som fyller trettioett i år. Oftast en lugn och glad person som bl.a. tycker om att sjunga.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar