Var uppe hos mina föräldrar och hälsade på dem i lördags. Vi åt jätte god mat och hade det riktigt trevligt hos dem. Alla var på bra humör och mådde bra. Härligt! :-) Vi var där vid tolv på dagen och hade med oss lite presenter till mamma, då hon fyllde år några dagar innan.
Maten var : Ungskokt laxfile, kokt potatis, sallad och romsås. Till efterrätt : Vaniljglass med små chokladkorn i, till det Björnbär och After 8. Riktigt gott.
Av oss fick mamma : en mugg som det stod en dikt av kärlek till henne på. Passade så bra. Sen fick hon ett födelsedagskort och en glasprydnad där ett rådjur var framslipad på. Hon blev jätte nöjd.
Sen gjorde vi oss klara för att åka till Väring på 30 - årskalas till Liselott. Var där vid fyra på eftermiddagen och hade det jätte trevligt. Där var ett trettiotal släktingar och vänner till Lisa. Trevlig stämning och mycket god mat.
Maten där var : Köpt smörgåstårta av två olika sorter och en hemmagjord marsipantårta. Min svägerska är otroligt duktig på att göra tårtor. :-) De är rena konstverken, så det känns synd att behöva skära i dem och äta upp dem. Men vad gör man, då de ser lika goda ut som de smakar. :-)
Barnen lekte med de andra barnen som var där, våran dotter sprang runt, runt och hade det jätte roligt. Hon glömde av att vara hungrig och då maten serverades ville hon hellre leka än äta. Man kan ju erbjuda men sen är det upp till henne om hon äter eller inte.
Det fanns även släktingar till mig där från min pappas sida. Min äldsta farbror och hans fru, plus mina kusiner/deras barn. Länge sedan jag träffade dem. Min farbror mådde jätte bra, han håller på och frisknar till efter att ha fått en ny njure i höstas.
Såg lika pigg ut i lördags som han var när en annan var liten. Det är många år sedan med andra ord, som han mådde så bra. Blev så glad av att se det. :-) Får hoppas att det fortsätter så.
Sen åkte vi hem till mamma och pappa då barnen blivit jätte trötta och verkligen behövde sova. Väl hemma hos mina föräldrar lade jag Elias i vagnen i deras hall, där han sov vidare ett tag. Vi andra tog det lungt framför tv : n och Körslaget.
Mamma lade fram lite godsaker som vi åt under tiden vi tittade. Chips av två sorter och salta pinnar. Linnea fick smörgås och mjölk då hon nu börjat bli hungrig. På tiden. Men så är hon alltid då vi i familjen åker och besöker andra. Hon blir så inne i vad som händer runt henne.
Sen efter några timmar gick vi alla och lade oss och sov. Linnea somnade nästan med en gång mellan mig och maken. Elias grät ett tag och somnade efter att han fått lite mer att äta. Han är i en växtperiod och äter jätte mycket och växer jätte bra.
I söndags förmiddag åkte vi hemåt mot vårat, efter att ha fått frukost. Gjorde lite ärenden och köpte mat på vägen hem. De små somnade i sina bilbarnstolar där i baksätet. Vi andra två satt och småpratade. Blåsigt väder men jätte fint.
Såg vitsippor och tussilago längst vägkanterna hemåt. Det är alltid så roligt att se när det blommar. Hemma så satte jag igång en tvättmaskin och en diskmaskin, städade och gjorde middag. Blev pyttipanna då det gick fortast.
Sen fortsatte vi att packa i lådor och städa. Om två veckor flyttar vi till den nya lägenheten. Ska bli så roligt! Idag jobbar Henke i Göteborg och i eftermiddag kommer hyresvärden över hit till oss, ska titta på vår lägenhet och sen ska vi skriva under på den andra lägenheten.
Nu sover sonen medans dottern ser på tecknat. Ska se om det går att lägg henne snart. Har kört en diskmaskin och tvättmaskin i dag med.
måndag 19 april 2010
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Bloggintresserade
Om mig
- Mamma Mia
- Är en gift tvåbarnsmamma som fyller trettioett i år. Oftast en lugn och glad person som bl.a. tycker om att sjunga.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar