lördag 10 april 2010

Ny månad och glada nyheter. :-D

Nu är typ nästan all snö som kom i vinter borta. Vackert väder och runt tio plusgrader en del dagar. Fåglarna sjunger så vackert och hade vi inte varit sjuka, som vi varit till igår så hade vi varit ute och åkt eller gått.

Det har varit mycket sjukdomar och förkyldningar på sistånde. Får hoppas att det är slut med det ett tag nu.
Igår så var vi alla fyra och tittade på den nya lägenheten. En trea på 90 kvadratmeter i samma hus som vi bor nu.

Det är högt i tak i nästan alla rum, en stor ballkong, vardagsrum, en stor hall. Ett kapprum, ett ordentligt stort förråd, barnen får ett normaltstort rum ihop och vi ett yngefär lika stort. En skrubb eller minirum, där man kan hänga kläder eller sitta och fixa till sig.

Sen ett stort kök med en diskmaskin som knappt är använd, den ingår i lägenheten. Vi har nära till tvättstugan och torkrummet, men det har vi nu med. Det finns ett stort badrum med ett litet fönster. Till badrummet ingår torktumlare och tvättmaskin.

Vi har tillträde den första Maj. Det går på en extra tusenlapp till i hyran, mer än den hyran vi har nu. Det tråkiga men överkomliga, är att vi sen länge hållit på att renovera den här lägenheten som vi bor i nu. Med parkettgolv i köket, hallen och lillans rum.

Så nöjda med makens jobb och slit. Sen så är maken min nästintill klar med tapetseringen i köket. Allt blir så fint. Så det känns både motigt och spännande att flytta här ifrån till den nya lägenheten. Men vi behöver en större lägenhet på många sätt.

Så det känns samtidigt som ett jätte bra val vi gör. Det blir en helt annan vy från den ballkongen som snart blir vår, än den vyn vi har från vår nuvarande. Vilket också är lite trist. Men vi behöver som sagt större boyta, så då får man offra lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Är en gift tvåbarnsmamma som fyller trettioett i år. Oftast en lugn och glad person som bl.a. tycker om att sjunga.