måndag 27 augusti 2012

Ja, nu var det länge sedan jag skrev här igen. Mår sakta bättre, men har ännu inget jobb fått. Man ska inte lyssna på andra, men.. Varit på den ena utredningen efter den andra nu i sommar. Inget fel hittas på mig. På öppen psykiatriskamottagningen i Stenungsund, gjorde jag tester. Men psykologen hittade inget som tyder på att det skulle vara något fel på mig. Gjort och gör tester hos Arbetspsykologen i Stenungsund. Han hittar inget fel på mig heller. Har över medel i intelligens och det är väldigt bra. Ska till Kungälvs sjukhus nu på torsdag och undersöka min mage. Gastroskopi. Då måste maken vara med mig då jag kommer att få både smärtstillande och lugnande medel. Väntar på att få en tid till Sahrgrenska i Göteborg. Ska vara med i en studie om IBS. Det är vad Läkarna på Läkarhuset kommit fram till. IBS går inte att bota och kommer av stress. Stress har jag haft sedan sex - årsåldern. Så det är inget som förvänar mig, att min mage nu är livslångt sjuk av stress. Måste äta mediciner och tänka mig för med mat och dryck. Undvika stress så långt det går. Har skov då och då. I och med IBS : en som påverkar mitt imunförsvar, blir jag lätt sjuk. Barnen smittas av mig så de är ofta förkylda de med. Idag har jag varit nere i Göteborg. På Järntorget. På Iris Hadar : Utredningar (t ex bedömning av arbetsförmåga och/ eller fastställande av diagnos gällande funktionsnedsättning) Står det på deras hemsida bl.a. Ska börja där nu på onsdag. Var på studiebesök där kl. 11. Är nu efter tåg och spårvag hem, Slut. Trött i huvudet och känner mig gnällig, irriterad, ledsen och har ingen energi. Imorgon tisdag blir min sista dag på Returvaruhuset i Stenungsund. Kommer inte att sakna det. Jag vill desperat ha jobb nu. Vilket gör min IBS tätare och det blir mer skov. Eftersom att jag stressar upp mig av den här 7 år långa arbetslösheten. Men vart jag än varit och bett om hjälp, för magen, stress och arbetslöshet, missuppfattas jag. Senast idag sa chefen på Returvaruhuset : - Du kan inte räkna med att få ett jobb nu, så ofta som du har varit borta med din mage. Du skulle aldrig klara av att jobba. Mig lurar du inte. Jag kände mig trampad på och sårad. Vad menar hon med att idiotförklara mig och behandla mig så?!. Efter allt jag förklarat för henne, alla läkarintyg, alla intyg som bevisar att jag är sjuk av stress. Inte mår bra av stress. Ska man behandla en som kämpar och kämpat så länge, så illa?. Känns som om jag solat huvudet och bedövat mig, för jag är så trött i huvudet att jag känner för att gråta. Jag känner mig som problembarn nummer ett. Men vet av läkare, att jag är över medel i smarthet. Jag förstår dem precis. Men de pratar över mitt huvud. Arbetsterapeften som var med mig på Iris Hadar i gbg idag, sa under vårat två timmar långa samtal : - Det kanske är dags för dig att växa upp lite. VA?! - Du, sa jag, jag är vuxen med allt vad det innebär. Kom inte och säg att jag är barnslig. Jag fyller faktiskt 32 i höst. Jag har allt man kan önska sig. Make och barn allt som hör där till. det är bara det här med jobb som saknas. Hon såg lite skamsen ut och sa - Det var inte så jag menade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Är en gift tvåbarnsmamma som fyller trettioett i år. Oftast en lugn och glad person som bl.a. tycker om att sjunga.