söndag 22 april 2012
Saker som sker.
Nu är snart april månad till ända. Men innan dess så hinner min son fylla tre år. Om fem dagar fyller han tre år närmare bestämt. Helt otroligt vad tiden går fort. Tösen har blivit 4 år och 5 månader. Båda föddes nyss, de är små än, men tiden går så fort.
När april gått över i maj närmar sig våran bröllopsdag. Den 3 maj för att vara exakt. Idag är det där emot min brors och min svägerskas bröllopsdag. De gifte sig idag för 6 år sedan.
Jag minns det som igår. Hade haft mina misstankar både min pappa och jag. För de såg så luriga ut. så man förstod att något var på gång, men inte riktigt vad. Julia, min brorsdotter skulle döpas den dagen. Så vi var alla, som kunde komma, samlade från respektive sidor av släkterna i kyrkan för hennes dag.
Så när man stod där och väntade i bänkraden, och det började dra ihop sig till dop, hörde jag hur Julia skrek och så som bebisar gör. Strax efter åt hörde jag Mendelsson från orgeln. Det gick ett sys av viskningar av alla. - Gifter de sig? o.s.v. :-}
Det var en jätte fin dag, både dop och bröllop på samma gång. Inget jag varit med om innan.
Vi fredags var vi i Herrljunga, Boatorp hette stället. Hos en gubbe som är både är både Homeopat, Kiropraktor och Akupuntör. Vi fick inte det bemötandet som vi hade hoppats. Han hm :ade istället för pratade. Frågade vi något vilket var mycket så svarade han bara kort. Han tog inte reda på så mycket om oss, frågade inte om personnr., sa inte priserna eller exakt vart i Boatorp han bodde.
Det vi läst om honom innan stämde inte, och han var dessutom vrålförkyld. Nja, det var inget för oss. men nu har vi varit där. Vi återkommer inte. Får se om vi åker till någon annan Homeopat en annan gång. Det kändes så onödigt. Det var de bensinpengarna och pengarna de. Inte dyrt i sig, men bensinpengarna på priserna, plus att han inte gjorde knappt något och inte visade någon respons. Nej, blir inte mer med honom.
Känns lite av en lurendrej av honom mot oss faktiskt.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Bloggintresserade
Om mig
- Mamma Mia
- Är en gift tvåbarnsmamma som fyller trettioett i år. Oftast en lugn och glad person som bl.a. tycker om att sjunga.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar