Det här gör att både jag och maken inte lika fort blir trötta, eller irriterade på saker som både han och jag, annars skulle ha blivit. Nu är det mer att man konstaterar att det inte blev som man ville, men det är inte hela världen.
Vi dansar Zumba, går promenader, och äter rätt mat, och dricker en hel del vatten. Roligt att röra på sig och vad gott man mår av det.
Barnen märker ju att mamma och pappa mår bättre och är piggare, så de är ju gladare de med, för vi orkar ju leka mer med dem, än innan och det är så underbart för oss alla.
Igår började jag dagen med att tvätta i tvättstugan. Klockan 08.00 till strax innan 12.00 tvättade jag. Sedan städade jag och körde flera diskmaskiner. Känner mig så nöjd. Maken tog hand om de små under tiden. Han var den som gjorde maten den här dagen. Sedan tog vi bil, barn och utrustning till våran båt vid sjön här.
Båten var till igår full med vatten. Men efter att vi tömt den är den tom och torkar naturligt i solskenet. Hel och ren. Efter det drog vi den närmare land, och jag såg till att kedjan och låset satt som det skulle, vilket det gjorde.
Barnen satt i deras tvillingvagn och åt mackor och vilade, under tiden som vi hölls. Vi turades om att bevaka de små.
Maken hade på sig sina vadarstövlar och jag vanliga men lite extra höga stövlar, när vi gick där i vattnet. Hehe :-D Han såg ut som en grodman i sin utrustning. Men väldigt praktiskt är det allt. En hel dräkt från tå till armhålorna, med hängslor som sätter ihop det hela.
Sen efter det här åkte vi iväg till Torp, och gick till Biltema där, och köpte en ny och större flytväst till tösen. Sonen ska ha hennes som hon hade förra säsongen. De växer så det knakar mina små. Köpte kritor och hopprep till de små lika så. Sen även nya åror till båten, då någon eller några idioter, snott våra vi hade. Finns så elaka typer så man orkar knappt bry sig.
Nu tar vi i fortsättningen med oss allt som går från båten, och har i vårat förråd. Går inte att lita på någon man inte känner. Har en elmotor på laddning i förrådet. För ingen av oss orkar ro jätte länge.
Väl hemma igen gjorde vi middag och lekte med våra små. Sedan åt vi maten på balkongen. Mysigt och varmt. Sedan när vi ätit upp maten, gick vi in i vardagsrummet och såg på Rio, med våra små. En tecknad film med tropiska fåglar i. Vackert. Till filmen åt vi popade popcorn, och de små drack vatten. Vi drack ett glas med rödvin var. Avslappnad och bra dag på många sätt.
Idag får vi se vad vi hittar på, men vackert väder är det och alla mår vi bra.
söndag 8 maj 2011
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Bloggintresserade
Om mig
- Mamma Mia
- Är en gift tvåbarnsmamma som fyller trettioett i år. Oftast en lugn och glad person som bl.a. tycker om att sjunga.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar