måndag 18 april 2011

Maginfluensa eller magåkomma.

Vad ska man göra åt saken?, det gamla vanliga, skonkost och mycket vatten. Uppe på benen är jag däremot. Så funderar på om det verkligen är maginfluensa eller om det är Candidan som gör sig påmind.

Hur som helst så har jag sjukanmält mig idag, hoppas morgondagen blir bra och att man kan vara frisk då.

Lite tankar i mitt huvud just nu :

Våran son är för det mesta en god och glad liten pojke, men från ingenstans kan han bli okontrollerat arg. Det eskalerar tills han får panik, och slutligen somnar av utmatting. Så har det varit från och till, varje månad sedan i höstas.

Vi blir mer och mer övertygade om att han lider av någon form av bokstavssjukdom. Under anfallen ropar han på hjälp. Spänd som en båge. Bvc har skickat en remiss, som väntar, till närmaste sjukhus med en barnpsykolog.

Sen går det flera dagar och han är sitt lugna, glada och nyfikna jag. Vi vet att det inte beror på oss, det här är något som både jag och maken har i våra respektive släkter.

Han har flera släktingar än mig, som har någon form av bokstavssjukdom. Annars utvecklas han som sina jämnåriga, förutom att han inte pratar så bra. Men bara det här halvåret, har språket gått sakta men säkert framåt. Och vi förstår honom mer. Så då har han mindre frustration i och med det.

Han vet precis vad han vill och älskar närhet. Så någon mild variant har han troligen. Jag tror att han kommer att klara sig bra i framtiden, bara vi får reda på vad han lider av. Vad som får honom att tappa fattningen, bara för att vi t. ex. säger till, om han gör fel eller om han inte får som han vill.

Han brukar efter att ha lugnat ner sig, gå fram och be om ursäkt. Så han är fullt medveten om vad som sker, men inte varför. Idag är han god och glad och dansar. Igår var han vansining, under en tjugo minuter yngefär, och det gick inte lugna ner honom.

Som vanligt bad han om förlåtelse. Han hänger med i allt som sker, så han är inte efter. Det skulle förvåna mig i så fall. Vi får se vad läkaren säger. Och när vi blir kallade till Barnpsykologen. Mammas och pappas älskling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Är en gift tvåbarnsmamma som fyller trettioett i år. Oftast en lugn och glad person som bl.a. tycker om att sjunga.